21. een onsje meer of minder

4 april 2021 - Noordwijk, Nederland

03-04-2021

Een onsje meer of minder

De wereld op zijn kop. Dat ene berichtje: u wordt doorverwezen. Ineens weer het besef dat het leven eindig is en ik voel de paniek: ik heb nog niet ‘alles’ gedaan. Ik wil deel uitmaken van het leven van mijn kinderen en kleinkinderen, wil mijn toekomstige kleinkinderen knuffelen, mijn familie en vriendinnen nog lang niet missen.

Maar, ik leef in Nederland.  Uitstekende zorg, zelfs in coronatijd en nee de meeste mensen gaan niet gelijk dood. Ook weet ik dat ik omringd word door mensen die mij altijd al steunen en op wie ik altijd een beroep mag doen.

Het is een tijd van heftige emoties, op en neer gaande gevoelens van optimisme en onzekerheden. Mijn interne dialoog gaat steeds opnieuw over stap voor stap en energie besteden aan dingen die ik zelf kan beïnvloeden.

Op 3 maart 2021 moet ik alles loslaten en vertrouwen op de mensen om mij heen. Van onschatbare waarde zijn de mensen die ik liefheb.

Uiteindelijk raakte ik maar een klein beetje gewicht kwijt,  iets meer dan een ons, 102 gram om precies te zijn.  De herstelperiode voelt wel veel zwaarder eerlijk gezegd. Gelukkig zijn daar de kinderen, familie en vriendinnen.  Zij lopen dit pad weer met mij mee. ‘Alles’ is nog niet gedaan, dus ik maak t gewoon af en ik kijk niet op een onsje meer of minder 😊

1. Truus van der Drift:
    4 april 2021
    Hè Joke,wat fijn dat het weer beter gaat en dat je weer een toekomst hebt. Het is in dit leven hollen of stilstaan,ik voel met je mee! Heel veel sterkte met je herstel en hou vol💪